اشتیاق

ایجاد اشتیاق به مدرسه و کلاس

اشتیاق

ایجاد اشتیاق به مدرسه و کلاس

اشتیاق
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

۱۰ مطلب توسط «افسانه بکرانی» ثبت شده است

 

دانش اموزان به طور متوسط چند ساعت از بهترین ساعات روز خود را در کلاس درس به سر می برند . توجه به عوامل فیزیکی مانند : روشنایی ، وسایل گرمایشی یا  سرمایشی ،رنگ ،هوا و سر و صدا ،چینش صندلی ها و تجهیزات اموزشی فمی تواند در ارتقاء کیفیت عاطفی کلاس و سلامت اعضاء ان مناسب باشد.دانش اموزان به محرک هایی که نشانه های زیبایی و سر زندگی و شادابی را نمایان کنند علاقه ی بیشتری نشان می دهند . برای ایجاد شادی و نشاط دانش اموزان ، باید از محیط مدرسه شروع کنیم . برخورداری حیاط مدرسه از فضای سبز ، درخت کاری ، رنگ امیزی در و دیوار با رنگ های شاد و ...موجب افزایش کارایی و یادگیری دانش اموزان می شود . بنابراین ،حیاط مدرسه باید چنان باشد که قابلیت اجرای برنامه های اموزشی و پرورشی را داشته باشد ، حتی داشتن مکان مناسب برای برگزاری مراسم صبحگاهی یا عصر گاهی ،زمین
 فوتبال ،والیبال و ... در شادی و نشاط و رشد  همه جانبه ی دانش اموزان موثر است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۹:۰۹
افسانه بکرانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۹:۰۷
افسانه بکرانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۹:۰۵
افسانه بکرانی

ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت اموزشی مدارس می تواند عامل مهمی در کسب امادگی های جسمانی و ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح دانش اموزان باشد. بهتر است به منظور جذابیت حرکات و هماهنگی با روحیه  ی دانش اموزان ،تمرینات متنوع و ترکیبی در برنامه ی صبحگاهی انتخاب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۷
افسانه بکرانی

شوخ طبی و خوش رویی را می توان ساده ترین راه شادی بخشی دانست ، زیرا شوخی ، روح ها را شادمان و انسان و محیط اطراف وی را شاد می کند ، کینه ها را می زداید ،انسان ها را به هم نزدیک می کند، دل ها را به هم پیوند می دهد و جوّ حاکم بر کلاس را شاداب و با طراوت می کند.
البته ان نوع شوخی که موجب استهزای دانش اموزان شود و حرمت و شخصیت انان را خدشه دار کند،اداره ی کلاس را از دست  معلم خارج و دچار بی نظمی می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۵
افسانه بکرانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۴
افسانه بکرانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۰
افسانه بکرانی

استفاده ی معلم از یک روش تدریس ،ممکن است فقط برای انتقال نوع معینی از دانش مناسب باشد،در حالی که برای انتقال انواع دیگر دانش ها نامناسب باشد اگر معلم هنگام تدریس فقط از یک روش بری ارائه محتوا استفاده کند،ممکن است تکرار این عمل برای دانش اموزان خسته کننده باشد و دیگر اشتیاقی برای یاد گرفتن باقی نماند .انعطاف پذیری و تنوع  در روش های تدریس ، سبب جلب توجه و فعال کردن دانش اموزان می شود. به این طریق ، کلاس درس از حالت یک نواختی و سکوت بیرون می اید و شادی و نشاط را در پی می اید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۴۷
افسانه بکرانی

صدای یکنواخت معلم ،کلاس درس را کسل کننده و ملال انگیز می کند . تنوع در کیفیت صدا ، نحوه ی بیان، تن صدا و سرعت گفتار، بیاگر نشاط و سرزندگی معلم است.ارام صحبت کردن و زیر و بم کردن صدا ،سبب جلب توجه و اشتیاق دانش اموزان به تدریس می شود. پس انواع سرعت در صحبت کردن را تمرین کنید . در ضمن تمرین ،  متوجه خواهید شد که هنگام تغییر از یک سرعت به سرعتی دیگر ، توجه مخاطبان شما به انچه می گوید ،بیشتر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۴۲
افسانه بکرانی

 

جّو روانی و عاطفی کلاس درس تا حدودی زیادی به وضیعت روحی و روانی معلم بستگی دارد.وقتی معلم با روحیه ی شاد و بانشاط وارد کلاس شود ،دانش اموزان از مصاحبت و در کنار او بودن لذت خواهند برد.زیرا نخستین قدم برای ایجاد شادی ونشاط در کلاس , حالات ظاهری چهره ی معلم است.مهم بودن وبزرگی ،در اخم کردن و عبوس و ترش رو بودن نیست.
برخی از معلمان تصور می کنند اگر همیشه عبوس باشند و اخم کنند ، شاگردان از انها حساب می برندو می ترسند،در حالی که تحقیقات انجام شده نتیجه ی دیگری را نشان می دهد . بررسی روز نشان نشان می دهد که معلمان سر زنده و با شوق
 در ایجاد بیشترین درگیری دانش اموزان در درس ودر نتیجه بیشترین میزان یادگیری انان موفق تر ند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۴۰
افسانه بکرانی